Mindfulness & medkänsla med sig själv

Details

  • Start Course: 2021-03-26 08:00:00
  • Course Duration: 1,5 h * 3 tillfällen
  • Course Capacity: 8 personer

Instructors

  • Instructors Alexandra Nord

De flesta av oss har lättare att visa medkänsla med andra än med oss själva. Det händer att vi tar en alltför hård ton i vårt inre narrativ vid motgångar och misslyckande, något som inte hjälper oss hantera den situation vi befinner oss i.

Att visa sig själv medkänsla innebär att:

  • lära sig av sina misstag, utan att döma eller kritisera sig själv
  • ge sig själv tröst i svåra stunder, utan att bli offer för sina omständigheter
  • visa omtanke och empati för sig själv, utan att vara självisk
  • ta ansvar för konsekvenserna av sitt beteende, utan att ta på sig mer ansvar, skuld eller skam än vad som är rimligt

Ökad självmedkänsla ger mer kvalité och empati i alla dina relationer – såväl i relationen till dig själv som i relationen till kollegor, vänner och familj.

Så här går det till

Du övar med egen app ca 15 minuter per dag i 6 veckor. Gruppen (max 8 deltagare) träffas 1,5 timme varannan vecka där vi utbyter erfarenheter, fördjupar oss i teori samt mediterar tillsammans.

Kursen hålls digitalt.

Kurstillfällen

Digital kursstart fredag 26 mars 2021

  • Träff 1 – fredag 26 mars 08:00 – 09:30
  • Träff 2 – fredag 9 april 08:00 – 09:30
  • Träff 3 – fredag 23 april 08:00 – 09:30

Pris och anmälan

Kostnad för kursen är 1195 kr inkl moms. Den app du tränar med köper du från Mindfulnesscenter. Du väljer själv om du vill prenumerera månadsvis eller årsvis. Kursen kostar 28 kr/ månad alternativt 335kr/ år.

(Ordinarie pris är 35 kr/ månad eller 420 kr/ år men du får 20% rabatt genom en rabattkod som du får i samband med kursanmälan.)

Anmälan görs till events@katong.se. Ange kursnamn, kontaktuppgifter, samt fakturaadress.

Anmälan är bindande och antalet platser är begränsat. Din plats kan överlåtas till annan person. Faktura skickas i samband med kursstart.

Mer information

Regelbunden träning i mindfulness övar upp din förmåga att koncentrera dig och hålla fokus där du vill ha den. Du blir mer medveten om vad som pågår inom dig vilket ökar din förmåga till känslomässig självreglering, som i sig är en nyckelegenskap för självledarskap och att kunna göra aktiva val i din vardag som ligger i linje med vad du vill åstadkomma.

Träningsprogrammet innehåller flera olika mindfulnessövningar samt vardagsövningar som hjälper dig omsätta din formella träning i vardagen. Kursen innehåller också ett Stresstest och Mindfulnesstest som du kan välja att genomföra före och efter programmet för att se hur din stressnivå och förmåga till att vara medvetet närvarande har förändrats under kursen.